Την ιστορία με το "ειδησεογραφικό" (λέμε τώρα) σάιτ Newsbomb.gr, το άρθρο κατά των ομοφυλόφιλων που ανέβασε και τα Village Cinemas, λίγο πολύ την ξέρετε. Αν δεν την ξέρετε, μια καλή εξιστόρηση υπάρχει εδώ: http://freecinema.gr/bombs-do-hit-back/ από τον Ηλία Φραγκούλη.
Μέσα σε αυτούς που επικρότησαν την κίνηση των Village ήταν και η lifo.gr με αυτό το άρθρο: http://www.lifo.gr/now/greece/32567
Καθόλου παράλογο, εφόσον το συγκεκριμένο site και free press, έχει και μόνιμη gay/lesbian στήλη: http://www.lifo.gr/team/gayandlesbian
Μετά την κωλοτούμπα των Village και την απόλυση (!) του υπευθύνου γραφείου τύπου τους για την αρχική του αντίδραση, ανέβηκε στη Lifo και αυτό το άρθρο: http://www.lifo.gr/team/Timon/41403 του Τίμωνα του Μισάνθρωπου που "τα έχωνε" στη Village για την κωλοτούμπα. ΟΥΠΣ!
Η σελίδα που προσπαθείτε να προσπελάσετε δεν υπάρχει!
Από όσο είδα, πρώτος πήρε χαμπάρι το κατέβασμα του άρθρου ο @Mo5h_ .
Και γεννιούνται τα ερωτήματα:
1) Γιατί να κατέβει το άρθρο; Τι έγινε, ειδικά σε ένα site-έντυπο με μόνιμη στήλη για LGBT;
2) Πώς γίνεται αν έχει κατέβει αυτό το άρθρο αλλά να είναι ανεβασμένη η αρχική (θετική για ένα μέρος του αναγνωστικού κοινού) δημοσίευση για την απόσυρση της καταχώρησης;
Κάνοντας αναζήτηση στο site της Lifo για "Village" βγαίνει πρώτο το άρθρο της απόσυρσης διαφήμισης και δεύτερο το "κατεβασμένο". Κανένα άλλο άρθρο δεν εμφανίζεται που να αναφέρει την κωλοτούμπα της Village!
Δηλαδή, το lifo.gr ενημερώνει (και εγκωμιάζει, υπότιτλος "Eίναι η πρώτη ελληνική εταιρεία που δείχνει παρόμοια ευαισθησία") για την απόσυρση της διαφήμισης, αλλά κάνει την πάπια για την επανατοποθέτηση της και την απόλυση του υπευθύνου γραφείο τύπου.
*[πανωσήκωμα: με μια αναζήτηση και στο koutipandoras.gr με τον όρο village συμβαίνει ακριβώς το ίδιο πράγμα: Υπάρχει άρθρο για την απόσυρση αλλά όχι για την επανατοποθέτηση της. Επίσης, αν στο google βάλεις "newsbomb village gr" στα δέκα πρώτα αποτελέσματα, βγαίνουν 6 ειδήσεις για την απόσυρση και 3 για την επανατοποθέτηση - και οι 3 του newsbomb! Στα αποτελέσματα 11-30 υπάρχει μόνο η απόσυρση της διαφήμισης και πρέπει να φτάσεις στο αποτέλεσμα 38 για να βρεις αυτό το ποστ: http://parallhlografos.wordpress.com/2013/09/05/
που μιλάει για την επανατοποθέτηση της διαφήμισης και την απόλυση του υπευθύνου]*
*[πανωσήκωμα 2: με μια ακόμα αναζήτηση, από περιέργεια, στα πρώτα 100 αποτελέσματα στο google, το μόνο "συμβατικό" μέσο που αναφέρει την υπαναχώρηση των Village είναι η "Εφημερίδα των Συντακτών". http://www.efsyn.gr/?p=106538 Άλλα μέσα που αναφέρουν την απόσυρση αλλά όχι την υπαναχώρηση (στο διαδίκτυο πάντα) είναι H Αυγή, το TVXS, το Left.gr]
*[πανωσήκωμα 3: o Άρης Δημοκίδης ανέβασε στη lifo αυτό το άρθρο: http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/41435 Συμπεράσματα δικά σας]
Αντικειμενικότητα; Υπεύθυνη ενημέρωση; Αρχές; Όλα αυτά πάνε περίπατο, σε ένα site/έντυπο όπου οι αρθρογράφοι δεν διστάζουν να κουνάν το δάχτυλο στους "εκτρεπόμενους από τα δέοντα".
Γιατί; Τι συμβαίνει; Ακόμα και τίποτε να μη συμβαίνει, έχουν την απαίτηση να τους παίρνουμε στα σοβαρά ως πηγή ενημέρωσης;
*Στο τέλος υπάρχει print screen από το άρθρο, link για το webcache του άρθρου και αντιγραφή όλου του κειμένου. Αν ο συγγραφέας του, ΤΙΜΩΝ Ο ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΣ ζητήσει να κατέβει το κείμενο, αυτό θα γίνει - τα υπόλοιπα όμως όχι.
*Από όσο πήρε το μάτι μου σε tweets, το άρθρο υπάρχει στην έντυπη έκδοση. Ίσως να μην πρόλαβαν να το αποσύρουν, ίσως να η απόφαση να αφορά μόνο το site και όχι το έντυπο.
Print Screen από το "κατεβασμένο" άρθρο. |
http://webcache.googleusercontent.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=cache%3Ahttp://www.lifo.gr/team/Timon/41403
Το άρθρο ολόκληρο:
ΤΙΜΩΝ Ο ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΣ
Της προς Village επιστολής το ανάγνωσμα
Στη χώρα των δικαιωμάτων της "σημαντικής πλειοψηφίας" Πηγή: www.lifo.gr
Της προς Village επιστολής το ανάγνωσμα
Στη χώρα των δικαιωμάτων της "σημαντικής πλειοψηφίας"
Καθώς κυλούσαν λοιπόν ήρεμα οι μέρες στον ελληνικό κυβερνοχώρο μια είδηση έρχεται να ταράξει τα (θολά κατά τα άλλα) νερά του. Το ελληνικό franchise της Village Roadshow με δελτίο τύπου ανακοίνωσε ότι απέσυρε διαφημιστική καμπάνια του από τον ιστοχώρο του αυτοπροσδιοριζόμενου ως ειδησεογραφικού Newsbomb.gr. Αιτία η δημοσίευση άρθρου όπου επιβραβεύεται η πολιτική Πούτιν εναντίον των ομοφυλοφίλων και παράλληλα τίθεται το ζήτημα εάν πρέπει να εφαρμοστεί και σε τούτη εδώ την περήφανη, λεβεντογέννα χώρα ένας παρόμοιος νόμος.Η ελληνική Village θεώρησε ότι ένα τέτοιο άρθρο αντίκειται στο κοινωνικό προφίλ της εταιρείας και για το λόγο αυτό διέκοψε τη συνεργασία.
Το ελληνικό twitter έκπληκτο λιγάκι από την τολμηρή για τα ελληνικά δεδομένα απόφαση, επιβράβευσε με αλλεπάλληλα τουήτ το γεγονός δημιουργώντας σχετικό θόρυβο στα κοινωνικά δίκτυα. Κάτι φάνηκε να αλλάζει. Φευ! Μερικά 24ωρα αργότερα το Newsbomb.gr ανάρτησε άρθρο όπου ανακοίνωσε μέσες-άκρες ότι η παρεξήγηση λύθηκε. Δημοσιεύτηκαν μάλιστα οι επιστολές που αντάλλαξαν οι δύο πλευρές και η συνεργασία τελικά συνεχίζεται ομαλά. Στις επιστολές αυτές βλέπουμε να γράφονται πράγματα και θάματα όπως το ακόλουθο:
"Στόχος του άρθρου και βεβαίως του site ήταν, είναι και θα είναι να υπερασπίζεται τα δικαιώματα των μειοψηφιών, όπως επιβάλει το επίπεδο πολιτισμού που μας διακρίνει, ποτέ όμως σε βάρος των σημαντικών πλειοψηφιών, οι οποίες βιώνουν έναν ιδιότυπο ρατσισμό τα τελευταία χρόνια και που όπως φαίνεται είναι εκείνες που έχουν πραγματική ανάγκη προστασίας των δικαιωμάτων τους"
ή αυτό:
"Στηλιτεύσατε δημοσίως και λογοκρίνατε ένα άρθρο που εκφράζει μια άποψη υποστηριζόμενη από μεγάλη μερίδα του λαού μας, επειδή διαφωνείτε με αυτήν."
Όμως το αυτοαποκαλούμενο ειδησεογραφικό σάιτ θέτει επιπλέον και τρία ερωτήματα προς την Village για τα οποία απάντηση δεν πήρε αλλά με την ανανέωση της συνεργασίας ήταν σαφές. Το πρώτο ερώτημα σχετικό με την όλη υπόθεση ήταν αυτό:
"-Είστε υπέρ της προκλητικής έκθεσης των συναισθηματικών εκδηλώσεων των ομοφυλοφίλων σε δημόσιους χώρους;"
Τα άλλα δύο ερωτήματα ήταν άσχετα άλλα μπήκαν για να κάνουν μπούγιο και να χαρεί και ο αναγνώστης του ιστοχώρου αναφωνώντας "πες τα!". Στη λογική των Αυτιά και του Τράγκα δηλαδή.
Το πρώτο λοιπόν σε κλικ ενημερωτικό σάιτ της Ελλάδας ρούμπωσε το ελληνικό franchise του κινηματογραφικού γίγαντα της Village Roadshow υπό τον ήχο των ευρώ που θα χάνονταν στο σχετικό στραβοπάτημα. Είναι κρίμα γιατί καθώς η Ευρώπη και γενικότερα η Δύση προχωρούν στην εξάλειψη των διακρίσεων στην μικρή χώρα του ευρωπαϊκού Νότου -που Διαφωτισμό δεν γνώρισε αλλά ανήγαγε τον κομπασμό και τον σωβινισμό σε εθνικό σπορ- επικρατεί ένας ιδιότυπος Μεσαίωνας. Οι ομοφυλόφιλοι υπάρχουν υπό συνθήκες ανοχής. Χαριστικά, πως το λένε. Είναι μια ιδιαιτερότητα, ένα χούι βρε αδερφέ και "άντε μην μας πολυκουνιέστε γιατί βλέπετε αλλού πχ στην Ρωσία παίρνουν μέτρα". Για την πολιτεία είναι ουσιαστικά ανύπαρκτοι ενώ η νεολαία μεγαλώνει με την αντίληψη οτι η χειρότερη βρισιά είναι η λέξη "πούστης" και τα παράγωγα της. Η Village έδειξε αρχικά ότι δεν ασπάζεται αυτή τη λογική και ότι είναι εναρμονισμένη πλήρως με ότι επικρατεί τόσο στην Αυστραλία όπου εδρεύει όσο και παγκοσμίως. Η άτακτη υποχώρηση ήταν κάτι περισσότερο από απαράδεκτη. Ήταν έμμεσα ομοφοβική και θα συνοδεύει κάθε αναφορά της στα κοινωνικά δίκτυα. Και αυτό είναι η χειρότερη διαφήμιση.
Το άρθρο εκφράζει τις απόψεις του συντάκτη του και μόνο.
Πηγή: www.lifo.gr
Της προς Village
επιστολής το ανάγνωσμα
Στη χώρα των δικαιωμάτων της "σημαντικής πλειοψηφίας"
ΣΧΟΛΙΑ (0)
34
Tweet
Καθώς κυλούσαν λοιπόν ήρεμα οι μέρες στον ελληνικό κυβερνοχώρο μια
είδηση έρχεται να ταράξει τα (θολά κατά τα άλλα) νερά του. Το ελληνικό
franchise της Village Roadshow με δελτίο τύπου ανακοίνωσε ότι απέσυρε
διαφημιστική καμπάνια του από τον ιστοχώρο του αυτοπροσδιοριζόμενου ως
ειδησεογραφικού Newsbomb.gr. Αιτία η δημοσίευση άρθρου όπου
επιβραβεύεται η πολιτική Πούτιν εναντίον των ομοφυλοφίλων και παράλληλα
τίθεται το ζήτημα εάν πρέπει να εφαρμοστεί και σε τούτη εδώ την
περήφανη, λεβεντογέννα χώρα ένας παρόμοιος νόμος.Η ελληνική Village
θεώρησε ότι ένα τέτοιο άρθρο αντίκειται στο κοινωνικό προφίλ της
εταιρείας και για το λόγο αυτό διέκοψε τη συνεργασία.
Το ελληνικό twitter έκπληκτο λιγάκι από την τολμηρή για τα ελληνικά
δεδομένα απόφαση, επιβράβευσε με αλλεπάλληλα τουήτ το γεγονός
δημιουργώντας σχετικό θόρυβο στα κοινωνικά δίκτυα. Κάτι φάνηκε να
αλλάζει. Φευ! Μερικά 24ωρα αργότερα το Newsbomb.gr ανάρτησε άρθρο όπου
ανακοίνωσε μέσες-άκρες ότι η παρεξήγηση λύθηκε. Δημοσιεύτηκαν μάλιστα οι
επιστολές που αντάλλαξαν οι δύο πλευρές και η συνεργασία τελικά
συνεχίζεται ομαλά. Στις επιστολές αυτές βλέπουμε να γράφονται πράγματα
και θάματα όπως το ακόλουθο:
"Στόχος του άρθρου και βεβαίως του site ήταν, είναι και θα είναι να
υπερασπίζεται τα δικαιώματα των μειοψηφιών, όπως επιβάλει το επίπεδο
πολιτισμού που μας διακρίνει, ποτέ όμως σε βάρος των σημαντικών
πλειοψηφιών, οι οποίες βιώνουν έναν ιδιότυπο ρατσισμό τα τελευταία
χρόνια και που όπως φαίνεται είναι εκείνες που έχουν πραγματική ανάγκη
προστασίας των δικαιωμάτων τους"
ή αυτό:
"Στηλιτεύσατε δημοσίως και λογοκρίνατε ένα άρθρο που εκφράζει μια άποψη
υποστηριζόμενη από μεγάλη μερίδα του λαού μας, επειδή διαφωνείτε με
αυτήν."
Όμως το αυτοαποκαλούμενο ειδησεογραφικό σάιτ θέτει επιπλέον και τρία
ερωτήματα προς την Village για τα οποία απάντηση δεν πήρε αλλά με την
ανανέωση της συνεργασίας ήταν σαφές. Το πρώτο ερώτημα σχετικό με την όλη
υπόθεση ήταν αυτό:
"-Είστε υπέρ της προκλητικής έκθεσης των συναισθηματικών εκδηλώσεων των
ομοφυλοφίλων σε δημόσιους χώρους;"
Τα άλλα δύο ερωτήματα ήταν άσχετα άλλα μπήκαν για να κάνουν μπούγιο και
να χαρεί και ο αναγνώστης του ιστοχώρου αναφωνώντας "πες τα!". Στη
λογική των Αυτιά και του Τράγκα δηλαδή.
Το πρώτο λοιπόν σε κλικ ενημερωτικό σάιτ της Ελλάδας ρούμπωσε το
ελληνικό franchise του κινηματογραφικού γίγαντα της Village Roadshow υπό
τον ήχο των ευρώ που θα χάνονταν στο σχετικό στραβοπάτημα. Είναι κρίμα
γιατί καθώς η Ευρώπη και γενικότερα η Δύση προχωρούν στην εξάλειψη των
διακρίσεων στην μικρή χώρα του ευρωπαϊκού Νότου -που Διαφωτισμό δεν
γνώρισε αλλά ανήγαγε τον κομπασμό και τον σωβινισμό σε εθνικό σπορ-
επικρατεί ένας ιδιότυπος Μεσαίωνας. Οι ομοφυλόφιλοι υπάρχουν υπό
συνθήκες ανοχής. Χαριστικά, πως το λένε. Είναι μια ιδιαιτερότητα, ένα
χούι βρε αδερφέ και "άντε μην μας πολυκουνιέστε γιατί βλέπετε αλλού πχ
στην Ρωσία παίρνουν μέτρα". Για την πολιτεία είναι ουσιαστικά ανύπαρκτοι
ενώ η νεολαία μεγαλώνει με την αντίληψη οτι η χειρότερη βρισιά είναι η
λέξη "πούστης" και τα παράγωγα της. Η Village έδειξε αρχικά ότι δεν
ασπάζεται αυτή τη λογική και ότι είναι εναρμονισμένη πλήρως με ότι
επικρατεί τόσο στην Αυστραλία όπου εδρεύει όσο και παγκοσμίως. Η άτακτη
υποχώρηση ήταν κάτι περισσότερο από απαράδεκτη. Ήταν έμμεσα ομοφοβική
και θα συνοδεύει κάθε αναφορά της στα κοινωνικά δίκτυα. Και αυτό είναι η
χειρότερη διαφήμιση.
Το άρθρο εκφράζει τις απόψεις του συντάκτη του και μόνο. Πηγή: www.lifo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου